Prestatiemaatschappij niet populair. Duurzaamheid: een kwestie van kiezen
Nog geen tien procent van de Nederlanders kan zich vinden in een prestatiemaatschappij met de daaraan verbonden trends naar meer globalisering en individualisering. Dit blijkt uit de eind 2004 verschenen Duurzaamheidsverkenning (RIVM). Meer aandacht voor zaken als solidariteit, goede collectieve voorzieningen, ecologie en regionale ontwikkelingen kunnen wel rekenen op een ruim draagvlak binnen onze samenleving. Deze onderwerpen zijn de belangrijkste bouwstenen om te komen tot een samenhangende beleidsstrategie voor duurzaamheid, die aansluit bij de maatschappelijke voorkeur.
Auteurs
Kenmerken
- Publicatietitel
- Prestatiemaatschappij niet populair. Duurzaamheid: een kwestie van kiezen
- Publicatiedatum
- 28 oktober 2004
- Publicatie type
- Publicatie
- Tijdschrift
- Arena 2004; 10:6-7
- Productnummer
- 91319