Het milieu rond Schiphol, 1990-2010; Feiten en cijfers
De beleidsdoelstellingen ter vermindering van de effecten van het vliegverkeer van Schiphol worden zeer waarschijnlijk gehaald. Deze gelden voor de meest belaste woongebieden direct rondom de…
Met dit rapport schetst het Milieu- en Natuurplanbureau de mogelijkheden van een beleid dat mainportontwikkeling, verbetering in buitengebied en bescherming van het binnengebied nastreeft…
Externe Voortgangsrapportage - Werkprogramma 2005 - Mei - Augustus 2005
In de tweede periode van 2005 heeft het MNP een groot aantal publicaties uitgebracht, waarvan enkele een sterke relatie hebben met luchtkwaliteit: Fijn stof nader bekeken, anders betalen voor…
Externe Voortgangsrapportage - Werkprogramma 2005 Januari - April 2005
In de eerste maanden van 2005 heeft het Milieu- en Natuurplanbureau conform planning diverse nationale en internationale rapportages naar buiten gebracht. Deze externe voortgangsrapportage is een…
In een groot aantal milieudossiers is het tempo van milieuverbetering te laag om met het huidige beleid de doelen tijdig te realiseren. Een belangrijke uitzondering hierop is het Kyoto-doel.
Veel kansen om aantallen slachtoffers bij overstromingen terug te dringen
Er zijn concrete mogelijkheden om het aantal slachtoffers bij dijkdoorbraken en overstromingen in Nederland fors te beperken. Deze mogelijkheden worden in het waterveiligheidsbeleid nog nauwelijks...
Nederland is een veilige delta en de kans op overstromingen is klein. Toch zijn in Nederland overstromingsrampen met vele duizenden slachtoffers niet uit te sluiten. De afgelopen twee jaar heeft het…
Met de Nota Ruimte stelt de rijksoverheid zichzelf voor een aanzienlijke opgave. Om de doelstellingen van die nota te realiseren, moeten de ontwikkelingen van de afgelopen jaren op tal van gebieden…
Europese milieueisen maken aanvullend Nederlands beleid noodzakelijk. Het uitvoeren van de Europese emissie-eisen leidt tot forse vermindering van uitstoot van vervuilende stoffen in Nederland. Maar…